Szkoła Podstawowa w Nieledwi, ul.Górska 297, 34-360 Milówka,

COMENIUS

MIĘDZYSZKOLNA WYMIANA MŁODZIEŻY W RAMACH PROGRAMU
„COMENIUS”- GRECJA
(4 czerwca 2011 r.- 10 czerwca 2011 r.)

W ramach programu Comenius „Uczę się przez całe życie” dnia 04. 06. 2011 r. uczniowie kl.VI Szkoły Podstawowej w Nieledwi Mateusz Dobras, Alekasandra Grzegorzek, Martyna Haręża, Paulina Pieczarka, Lucyna Stanko, Przemysław Szczotka i Tomasz Witos udali się na wymianę miedzyszkolną do Grecji pod opieką pani T. Motyki, T. Niemczak oraz tłumacza pani E. Witos.
Oto relacja jednej z uczestniczek wyjazdu: „O godzinie 22 w sobotę spotkaliśmy się na PKP w Bielsku-Białej i po sprawdzeniu obecności pojechaliśmy pociągiem do Warszawy. Z Warszawy o godz. 11.05 wylecieliśmy samolotem do Aten. Na lotnisku w Atenach byliśmy o godz. 14.20 i stamtąd udaliśmy się metrem na plac Monastiraki, gdzie zatrzymaliśmy się na noc w pensjonacie „Soph & Chris”. Rankiem następnego dnia udaliśmy się na zwiedzanie Akropolu oraz ruin Agory Rzymskiej. Około 13 pojechaliśmy autobusem do partnerskiej szkoły w Pyrgos. Na dworcu czekały na nas greckie rodziny i pani Katerina (nauczycielka języka angielskiego ze szkoły w Pyrgos). Uczniowie wraz z rodzinami udali się do mieszkań, a nauczyciele do pensjonatu. Greckie rodziny przygotowały dla uczniów z naszej szkoły piękne pokoje.
Trzeciego dnia rano szkoły biorące udział w projekcie (trzy szkoły z Anglii, jedna ze Szwecji, jedna z Polski) spotkały się na wspólnych zajęciach. Świetnie się bawiliśmy, ucząc się robić biżuterię w stylu mykeńskim. Popołudnie spędziliśmy wraz z rodzinami na plażach Morza Jońskiego.
Kolejnym punktem naszego pobytu w Pyrgos była wycieczka do Olimpii, gdzie w starożytności rozgrywały się Igrzyska Olimpijskie. W czasie zwiedzania największe wrażenie zrobił na nas stadion i uczestniczenie w zawodach sportowych – biegu po wieniec laurowy. Po powrocie zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do rodzin greckich.
Następny dzień spędziliśmy na zajęciach muzycznych. Uczyliśmy się tańców greckich i oglądaliśmy przedstawienie, które przygotowali dla nas uczniowie ze szkoły podstawowej w Pyrgos. Po zajęciach odbyło się pożegnanie nas i szkół partnerskich. Wszyscy otrzymali piękne upominki, które z pewnością będą nam przypominać o miłych chwilach spędzonych w Grecji.
Dnia 10.06.2011r o godzinie 7.30 opuściliśmy ze łzami w oczach dworzec w Pyrgos udając się autobusem na lotnisko do Aten. Po odprawie paszportowej o godzinie 15.40 wylecieliśmy do Polski. Z Warszawy pojechaliśmy do Katowic pociągiem o godzinie 20.55. W Katowicach czekał na nas autobus, który przywiózł nas do naszych kochanych i przytulnych domów.”