Szkoła Podstawowa w Nieledwi, ul.Górska 297, 34-360 Milówka,
sp-nieledwia@o2.pl

COMENIUS

SZWECJA

W ramach programu Comenius, uczennice klasy VI Zeman Klaudia i Zeman Lucyna pod opieką pani T. Motyki i pani E. Woleń wzięły udział w wymianie ze szkołą szwedzką.

W sobotę o godz. 21. 18 wyruszyłyśmy pociągiem do Warszawy, a następnie pojechałyśmy autobusem na lotnisko „Okęcie”. Po odprawie paszportowej o godz. 10. 50 wyleciałyśmy liniami Wizzair do Szwecji. O godzinie 12. 30 wyładowałyśmy na lotnisku Goteborg City. Następie po obiedzie, około godziny 15. 00 pojechałyśmy autobusem do Vary. Na dworcu czekała na nas szwedzka rodzina oraz Pani Urlika - nauczycielka ze szkoły szwedzkiej. Po przywitaniu i przedstawieniu się nastąpiło zakwaterowanie, dziewczynek do rodziny, a pań do hotelu.

W poniedziałek, w pierwszy dzień naszego pobytu w Szwecji, rozpoczęłyśmy od zwiedzania szkoły i poznawania nowych kolegów i koleżanek. We wtorek pojechałyśmy do Muzeum Etnograficznego i nad jezioro Vanern. Bardzo nam się tam podobało. W środę rano byłyśmy na targu, a później w szkole, ucząc się wspólnie z dziećmi szwedzkimi. W czwartek do południa spędziłyśmy również w szkole, a popołudniu pojechałyśmy zobaczyć jak tańczy Elin i Irma – koleżanki ze szkoły szwedzkiej. Piątek był bardzo pracowity, rano pożegnałyśmy się z rodziną, a następnie w szkole z dziećmi i nauczycielami. Potem pociągiem pojechałyśmy do Goteborga. W Goteborgu zatrzymałyśmy się w przytulnym hostelu. Po godzinnym odpoczynku wyruszyłyśmy na zwiedzanie miasta. Jego wielkość i przestrzeń zrobiła na nas wielkie wrażenie. W sobotę rano opłynęłyśmy statkiem wycieczkowym miasto, a później podziwiałyśmy go z góry – Diabelskiego Młyna. Byłyśmy również w Muzeum i kupowałyśmy pamiątki.

W niedzielę o godzinie 9. 00 opuściłyśmy hostel i pojechałyśmy autobusem na lotnisko do Gooteborga. Po odprawie paszportowej o godz. 13. 00 wyleciałyśmy do Polski.

Z Warszawy pojechałyśmy do Katowic. W Katowicach czekał na nas kierowca, który przywiózł nas do naszych kochanych rodzin.